Mukavaa innostuksen pöhinää oli havaittavissa Parantaisen tuotteistuksen pikakurssilla 9.3. kun hankkeeni yksi suuri päivä toteutui. Sali oli täynnä, lisätuoleja tarvittiin aikalailla.
Itsekin kuuntelin innolla tuotteistusoppeja. Päällimmäisenä jäi mieleen, ja lähti someen ;), ajatus ”miksi suomalaiset sisäsyntyisesti ajattelevat myyvänsä köyhille?”.
Asennetakuu oli kiinnostava minulle uusi oivallus esimerkkinä hämeenlinnalainen yritys, joka lupasi pestä asiakkaan ikkunat, jos he eivät vastaa alle minuutissa puhelimeen. No, neljät klasit oli käyty pesemässä ja puhelimet soi ahkeraan.
Ja naurut kirvoitti kiroilematon putkimies-takuu, jossa alennusta tuli 10 euroa jokaisesta kirosanasta.
Hinnoittelu oli mielenkiintoinen kokemus, että sen voisi laatia noinkin helpoksi paketiksi, josta itsekin muistaa hinnat helposti heti kun joku kysyy, missä vain. Kaupat ratkeaa nopeasti ja sen eduksi joka tietää heti asianmukaisen hinnan, eikä muuten mene aikaa tarjouksen tekemiseen.
Ohessa Parantaisen itsensä hinnoittelu-mallia.
Muutama hyvä kirjavinkki tuli: itse ajattelin lukea Patrian Sari Torkkolan Lean-filosofiaan liittyän teoksen: Lean asiantuntijatyön johtamisessa.
Tuotteistuksen pikakurssi loppui puhuttelevasti videopätkällä presidentiksi tähtäävästä Ted Kennedystä. Hän ei hommaan koskaan päässyt koska antoi hyvin empivän vastauksen kysymykseen ”Miksi hän haluaa presidentiksi”. Ei hän halunnutkaan, isänsä halusi. Tämä pisti miettimään…pitää valmistautua kaikkeen etukäteen.
Kommentit
Lähetä kommentti